17 Oktober 2010

PMRAM Mengucapkan Tahniah Buat Kepimpinan GAMIS Sesi 2010/2011

Sumber : Web PMRAM

KAHERAH, 15 Oktober - Barisan kepimpinan Badan Pengurus dan Ahli Jawatankuasa Tertinggi HEWI PMRAM mengucapkan tahniah atas lantikan pimpinan baru Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) sesi 2010/2011 yang diketuai oleh Saudara Ahmad Syazwan bin Muhammad Hasan juga merupakan mahasiswa dari Universiti Malaya (UM) pada muktamar yang lepas.

Melihat kepada organisasi GAMIS bagi sesi 2010/2011, PMRAM percaya bahawa, Saudara Syazwan mempunyai kekuatan untuk membawa GAMIS dalam meneruskan kecemerlangan dalam pentadbiran seiring dengan misi dan visi yang telah ditetapkan. Melalui medium pengalaman yang lepas, PMRAM sangat memuji cara pentadbiran GAMIS yang menerapkan unsur Islam secara terus dalam gerak kerja yang dijalankan.

"GAMIS mempunyai kekuatan idea melalui resapan pemikiran Islam yang mantap hasil gerak kerja kolektif melalui penerapan nilai-nilai Islam. Di samping itu, kekuatan daripada gabungan mahasiswa Islam dari setiap TPTA di seluruh negara," ulas Setiausaha Agung PMRAM, Saudara Ahmad Taufiq.

"GAMIS bertindak bijak kerana menganjurkan bantahan terhadap konsert Adam Lambert semata-mata mahu mencelikkan pemikiran mahasiswa dan juga masyarakat tentang kerosakan akhlak masyarakat majoritinya melalui hidangan hiburan yang berlebihan," tambah beliau lagi.

PMRAM sangat mengalu-alukan pihak GAMIS untuk bertukar-tukar pendapat dan pandangan dalam merealisasikan gerakan dakwah melalui gerakan mahasiswa Islam tidak kira di Malaysia mahupun di Mesir. Tahniah sekali lagi diucapkan kepada Ahli Jawatankuasa Kerja GAMIS Pusat sesi 2010/2011.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails