13 Disember 2010

Kumpulan Nasyid Al-Wadi PMRAM Membuat Persembahan "Yaumul Thaqafi" Thailand


KAHERAH, 9 Dis - Sekian lama hubungan baik yang terjalin antara Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) dengan negara luar seperti Indonesia, Thailand dan negara-negara lain memang tidak dinafikan dan hubungan baik berterusan hingga sekarang.

Bertempat di Nadi Ijtimai' Hayyu Sadis, PMRAM yang telah diwakili oleh kumpulan nasyid Al-Wadi telah dijemput untuk membuat persembahan sempena "Yaumul Thaqafi" yang dianjurkan oleh persatuan mahasiswa daripada Thailand. Program yang diadakan ini dibuat serentak dengan kenaikan pimpinan baru persatuan maahsiswa Thailand bagi sesi kali ini.

PMRAM yang diwakili oleh saudara Mohd Solehuddin bin Mohd Safien merangkap Ketua Badan Kebudayaan keseniaan dan Sukan PMRAM diiringi saudara Syed Aisam bin Syed Idris (Ketua Kumpulan Al-Wadi) bersama-sama 7 orang ahli kumpulan Al-Wadi hadir bagi sama-sama memeriahkan program tersebut.

Presiden persatuan mahasiswa Thailand saudara Hasbullah ketika mengulas kedatangan Al-Wadi ke program mereka, beliau mengucapkan jutaan terima kasih dan berbesar hati dengan kedatangan Al-Wadi. Beliau mengharapkan kerjasama baik antara PMRAM dan persatuan mahasiswa Thailand ini akan sentiasa terjalin.

"Tahniah pada pimpinan baru maahsiswa Thailand dan terima kasih atas jemputan ke program seperti ini",ujar saudara Mohd Solehuddin mohd safien selepas selesai menghadiri program ini.

moga hubungan baik yang telah dibina ini dapat mengeratkan lagi tali persaudaraan di antara 2 negara yang berjiran ini sejak sekian lamanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails