13 Disember 2010

Suara Al-Wadi Bakal Bergema Di ACC Hari Ini


KAHERAH, 13 Dis - Ketua Badan Kebudayaan Kesenian dan Sukan PMRAM Saudara Solehuddin bin Mohd Safien menyatakan bahawa kumpulan Al-Wadi PMRAM akan membuat persembahan di Dewan Al-Azhar Conference Centre (ACC) hari ini.

Katanya persembahan yang akan dibuat itu bersempena dengan Majlis Sambutan Maal Hijrah yang dianjurkan oleh World Association For Al-Azhar Graduates (WAAG).

Menurutnya, PMRAM melahirkan rasa syukur dan bangga kerana kumpulan Al-Wadi yang diberi nafas baru pada tahun ini, semakin meningkat prestasi yang ditunjukkan. Ini merupakan bukti bahawa PMRAM begitu serius dalam menyampaikan dakwah melalui medium nasyid dan hiburan.

Sehubungan itu, kumpulan Al-Wadi juga telah dijemput oleh Persatuan Mahasiswa Thailand pada hari Khamis yang lalu untuk membuat persembahan di Nadi Ijtima' Haiyu Sadis bersempena dengan majlis kenaikan pimpinan yang baru bagi persatuan tersebut.

Menurutnya lagi, kumpulan Al-Wadi PMRAM akan mempersembahkan 3 buah nasyid bahasa arab pada majlis malam ini.

Majlis yang dianjurkan oleh WAAG itu akan bermula pada jam 5 petang. Menurut pihak penganjur, majlis pada malam ini akan dihadiri oleh Imam Al-Akbar Sheikh Al-Azhar Dr Ahmad Toyyib dan beliau akan menyampaikan ucapan bersempena Sambutan Maal Hijrah 1432H.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails