02 Disember 2010

Pimpinan PMRAM Pusat Dan BKAN Mengadakan Pertemuan Dengan TYT Duta


MOHANDISEEN, 1 Disember – Pimpinan PMRAM dan BKAN telah mengadakan kunjung hormat ke pejabat Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK) untuk bertemu dengan TYT Duta Prof Madya Dr Fakhruddin Bin Abdul Mokhti di Mohandiseen.

Rombongan yang diketuai sendiri oleh Presiden PMRAM saudara Shahrizan Mohd Hazime turut disertai oleh Bendahari Kehormat saudara Firdauz Noh bersama seluruh YDP Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN).

Prof Madya Dr Fakhruddin bin Abdul Mukti Duta Besar Malaysia ke Republik Arab Mesir begitu berbesar hati menerima kunjungan rasmi dari pimpinan.

Pertemuan dimulakan dengan sesi berkenalan sesama pimpinan kemudian diikuti sedikit kalam pembukaan daripada TYT Duta Prof Madya Dr Fakhruddin sendiri. Dalam ucapannya beliau mengingatkan peranan dan tanggungjawab mahasiswa Malaysia di Mesir khususnya pelajar-pelajar Al-Azhar untuk meningkatkan prestasi dan kecemerlangan dalam pengajian seupaya kelak dapat memberi sumbangan dalam membangunkan negara. Mahasiswa juga perlu bersedia mengisi kekosongan jawatan sebagai Pegawai Tadbir Diplomatik khususnya dikalangan warga Azhari.

Beliau turut mengingatkan kepentingan dan kemestian mahasiswa berpesatuan. “PMRAM dan BKAN merupakan medan yang terbaik bagi mahasiswa-mahasiswi melatih bakat kepimpinan dan menimba pengalaman berpesatuan” ujar beliau. TYT Duta Prof Madya juga turut menyebutkan beberapa tokoh-tokoh tanah air yang lahir daripada mahasiswa lepasan Universiti Al-Azhar.

Majlis diteruskan dengan perbincangan terhadap isu-isu yang berlaku di disekitar mahasiswa antaranya isu kebajikan pelajar, isu pendidikan, pengkuliahan, isu keselamatan, dan salah laku pegawai.

Sebelum mengakhiri pertemuan TYT Duta menyatakan keterbukaan beliau untuk saling berbincang dan bertukar pandangan bagi sebarang isu dan permasalahan. Pihak pimpinan turut melahirkan rasa berbesar hati dengan keterlibatan pihak kedutaan dalam program-program mega anjuran PMRAM sebelum ini. Kesempatan berjumpa dengan TYT Duta juga digunakan untuk sesi bergambar dan beramah mesra sebelum bersurai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails