02 Februari 2011

Krisis Politik Mesir : PMRAM Terus Bergerak


KAHERAH, 2 Feb - Dalam menghadapi krisis politik berkaitan demonstrasi dan rusuhan yang berlaku di Mesir, Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) tetap menjalankan gerak kerja secara kolektif untuk menghadapi apa jua masalah-masalah yang berlaku sepanjang tempoh rusuhan yang telah bermula sejak 28 Januari lepas.

Pelbagai usaha telah dilakukan oleh pihak PMRAM untuk memastikan keadaan mahasiswa-mahasiswi di Mesir terkawal. Segala maklumat dapat disalurkan kepada mereka secara berkesan melalui pimpinan-pimpinan PMRAM Cawangan.

Secara asasnya, gerak kerja di peringkat PMRAM sendiri telah bermula sejak 28hb lagi dan berterusan sehingga ke hari ini.

Pertamanya, PMRAM telah menjadikan pejabat PMRAM sebagai pusat pengumpulan maklumat untuk berbincang dan mengumpul segala laporan yang diterima daripada pelbagai sumber.

Seterusnya, PMRAM sentiasa menyalurkan maklumat yang terkini dan semasa berkaitan keselamatan ahli di Mesir melalui pimpinan-pimpinan PMRAM cawangan.

PMRAM juga sentiasa bekerjasama dengan Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK) dalam usaha memaksimakan pemusatan maklumat dan arahan. Selain itu PMRAM turut mendapatkan maklumat dari Pihak Keselamatan Mesir.

Segala gerak kerja yang dilakukan ini menandakan bahawa PMRAM optimis untuk membantu seluruh ahli dan memastikan setiap maklumat dapat disebarkan dengan tepat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails