24 Oktober 2010

Aktivis PMRAM, Jentera Fasilitator dan Barisan Felo Akan Bersama Di Majlis Penerangan Isu Semasa

Sumber : Web PMRAM

KAHERAH, 22 Oktober – Presiden PMRAM, Saudara Shahrizan Mohd Hazime meminta agar semua jentera utama PMRAM yang terdiri daripada Aktivis PMRAM, jentera fasilitator khususnya di Kaherah dan barisan Fello MANHAL untuk turun menjayakan Majlis Penerangan Isu-isu Semasa dan Solat Hajat Perdana “Ya Allah, Selamatkan Kutub Sittah” pada 23 Oktober yang akan berlangsung di Rumah Kelantan Baru, Hayyu Sabik.

Majlis tersebut dijadualkan seawal jam 5.30 petang akan dimulakan dengan Solat Maghrib berjemaah kemudian diikuti dengan Solat Hajat Perdana khusus “Ya Allah, Selamatkan Kutub Sittah” bagi sama-sama mendoakan program Kutub Sittah Siri II dapat dijalankan dengan lancar tanpa sebarang ganggu pihak luar.

Kemudian majlis akan diteruskan dengan penerangan khas bagi makluman terbaru bagi Kutub Sittah Siri II yang akan disampaikan sendiri oleh Pengarah Kutub Sittah Siri II, Saudara Yusuf A. Kadir sebelum majlis Penerangan Isu-Isu Semasa.

Pengarah Kutub Sittah Siri II, Saudara Yusuf A. Kadir berkata bahawa beliau akan menerangkan makluman semasa berkenaan Kutub Sittah Siri II berkaitan syeikh, masa, tempat dan kesinambungan pembacaan kitab hadis Sahih Bukhari.

Majlis Penerangan Isu-Isu Semasa akan diterangkan oleh beberapa pihak tertentu dalam menerangkan isu-isu semasa khususnya yang berkaitan mahasiswa yang hangat diperkatakan baru-baru ini.

Bahkan turut diterangkan mengenai isu semasa yang sedang panas di Malaysia iaitu berkaitan Islamic Fashion Festival yang dilangsungkan di Malaysia baru-baru ini.

“Antara integriti mahasiswa Islam ialah cakna berkenaan isu-isu semasa di sekeliling mereka. Justeru, majlis penerangan ini diadakan bagi menerangkan isu-isu yang berlaku agar mahasiswa Islam dapat mengetahui apa hak dan tindakan mereka yang perlu lakukan selaku mahasiswa Islam, “ ujar Presiden PMRAM, Saudara Shahrizan Mohd Hazime.

Semua mahasiswa/wi Islam dijemput untuk sama-sama memeriahkan majlis penerangan isu-isu semasa pada 23 OKtober 2010 ini di Rumah Kelantan Baru, Hayyu Sabik seawal jam 5.00 petang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails