17 Oktober 2010

PMRAM Kesal Konsert Adam Lambert Tetap Juga Diadakan

Sumber : Web PMRAM

KAHERAH, 14 Oktober - Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) mendesak pihak Kerajaan membatalkan konsert Adam Lambert yang dijadual akan berlansung di Stadium Bukit Jalil malam ini.

PMRAM percaya konsert seumpama ini akan menyuburkan lagi gejala sosial yang semakin membarah dalam Malaysia.

Presidennya, Saudara Shahrizan Mohd Hazime berkata, sepatutnya penganjur mengambil kira sensitivi umat Islam yang berada di Malaysia.

PMRAM juga menyokong tindakan mahasiswa Islam yang berada di Malaysia khususnya Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) yang membuat bantahan yang disuarakan melalui memorandum kepada Agensi Pusat Permohonan Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (PUSPAL) kelmarin.

Artis lelaki Adam Lambert membawa ikon 'gay' di Amerika ternyata bakal membawa kesan yang cukup negatif kepada masyarakat khususnya anak-anak muda di negara Malaysia.

"PMRAM kesal dengan tindakan kerajaan kerana meluluskan permohonan artis itu untuk mengadakan konsert di Malaysia. PMRAM menyatakan kebimbangan terhadap gejala sosial yang semakin membarah dalam masyarakat" tambah Presiden PMRAM.

Difahamkan, lebih kurang 20 persatuan mahasiswa di Malaysia akan turun membantah konsert Adam Lambert di Stadium Bukit Jalil malam ini. Antara yang turun, Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia, Komuniti Mahasiswa Kerinchi (KMK), Maaruf Club, Pro Mahasiswa Nasional, Ikatan Studi Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (ISI UKM, Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), dan Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails