17 Oktober 2010

Fasilitator PMRAM Digesa Memantau Perkembangan Peserta Kejora


KAHERAH 17 Oktober - Presiden PMRAM Saudara Shahrizan bin Mohd Hazime menggesa jentera fasilitator PMRAM untuk memantau perkembangan peserta-peserta Kembara Jejak Realiti 2010 yang diadakan baru-baru ini di Ismailiyah.

Menurutnya, strategi dan perancangan yang tersusun rapi mampu untuk menyatukan hati seluruh mahasiswa dan mahasiswi yang bakal memulakan pengajian mereka tidak lama lagi.

"PMRAM percaya bahawa seluruh tenaga dan buah fikiran yang kita berikan ketika program Kembara Jejak Realiti 2010 baru-baru ini mampu menyatukan hati dan pemikiran seluruh mahasiswa dan mahasiswi di Bumi Anbiyak ini".

"PMRAM sekali-kali tidak pernah mengajar mahasiswa dan mahasiswi bersikap mementingkan diri sendiri hingga tidak menghiraukan isu mahasiswa yang berlaku di sekeliling" katanya ketika ditemui di pejabat PMRAM.

Tambahnya lagi, antara matlamat yang disasarkan oleh PMRAM dalam program KEJORA 10 ini ialah kecemerlangan akademik bagi mahasiswa dan mahasiswi baru. Ini merupakan fokus utama PMRAM berdasarkan ucapan dasar Presiden PMRAM 2010.

Justeru, seluruh jentera fasilitator PMRAM perlu memantau perkembangan kesatuan hati serta akademik di kalangan peserta. Untuk berjaya, Islam mengajar kita supaya membuang sifat fanatik kenegerian yang mampu memecahbelahkan ahli-ahli PMRAM.

Selain itu beliau juga menyeru kepada seluruh mahasiswa dan mahasiswi untuk bersama-sama dengan PMRAM atas dasar Islam. Sebagai sebuah gerakan mahasiswa, PMRAM bersifat terbuka menerima sesiapa sahaja untuk menjadi ahli.

Program KEJORA 10 yang dilaksanakan di Islmailiyah tersebut disertai oleh hampir 800 mahasiswa dan mahasiswi serta melibatkan hampir 80 orang fasilitator PMRAM. Semoga program ini mencapai objektif yang digariskan oleh pihak penganjur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails